دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال  فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود که پادشاه آنها وب سایت است برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند. در ادامه با آژانس خلاقیت وبرم به انواع روش های دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.

انواع دیجیتال مارکتینگ

فعالیت‌های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت است. توجه به اصول سئو اولین کاری است که باید هر مدیر دیجیتال مارکتینگی به آن توجه داشته باشد؛ اقدامات سئو از بهینه سازی ساختار داخلی گرفته تا اقدامات مربوط به سئو داخلی را شامل می‌شود.

تولید و بازاریابی محتوا که در حال حاضر بهترین و ارزان‌ترین روش در برندسازی و جذب کاربران است. هر محتوایی که فکر می‌کنید می‌تواند کاربرانتان را جذب کند، باید برای تولید و بازاریابی آن برنامه‌ریزی کنید. البته نوع، موضوع و ساختار محتوا باید متناسب با هدف کسب‌وکار و سایت شما باشد.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که شامل فعالیت و استفاده از انواع سوشیال است. با توجه به افزایش استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی مختلف، فعالیت در آن‌ها دیگر یک وسیله کمکی نیست، بلکه ضروری خواهد بود.

تبلیغاتی کلیکی که در آن برای کلمات کلیدی خاص و با جست‌وجوی زیاد در خود گوگل تبلیغ کرده تا لینک شما به ازای آن کلمات نمایش داده شود. بعد به ازای هر کلیک، از هزینه پرداخت شده برای شارژ کم خواهد شد.

افلیت مارکتینگ که در حال حاضر یکی از ترندترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ در این روش شما به ازای نمایش تبلیغ خدمات یا محصول شخص دیگری کمیسیون دریافت می‌کنید.

اتوماسیون بازاریابی که در آن عملیات مربوط به بازاریابی به صورت خودکار انجام می‌شود. ارسال ایمیل خبرنامه، ارسال پست شبکه‌های اجتماعی بر اساس زمان‌های از پیش تعریف شده و گزارش‌گیری خودکار از نمونه‌های این نوع هستند.

ایمیل مارکتینگ که اشتباه در ایران تعریف شده و استفاده می‌شود و آن هم ارسال ایمیل به انبوهی از کاربران مختلف است. ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل به افرادی است که خود عضو خبرنامه شده و بخواهند از آخرین تغییرات شرکت مطلع شوند.

 

چرا وبسایت داشته باشیم؟

اهمیت داشتن سایت به اندازه ای مهم است که  ساعت ها درباره اش صحبت کنیم باز زمان کم می آوریم! برای ماندن در بازار رقابتی امروزه به حضور قدرتمند آنلاین نیاز دارید. پیشنهاد وبرم به شما داشتن یک استراتژی بازاریابی و بهینه است که شامل حضوری فعال در رسانه های اجتماعی خواهد بود چون کاربران در همین موارد فعالیت دارند و جستجو میکنند و قبل از خرید از چندین منبع استعلام میکنند.

اگر شما یک کسب و کار سنتی  دارید که دارای یک دفتر یا فروشگاه میباشد برای  تبلیغات آن چه میکنید اگر از راه هایی مثل چاپ تراکت، بروشور، کاتالوگ و… استفاده کنید که جدا از هزینه های بالای این کار ها، اکثر آن ها به زباله دان ها منتقل می شوند. اصلا در دنیای امروز با گسترش اینترنت و تلفن های همراه هوشمند کسی به این تبلیغات توجهی نمیکند و اگر فقط پیج اینستاگرام دارید یا شکه های اجتماعی ( معمولا کمتر اعتماد برای پرداخت قبل از بدست رسیدن محصول میشود ) و هر کسی میتواند پیجی فیک داشته باشد ولی داشتن وب سایت اعتبار کسب و کار شماست.

با داشتن یک وب سایت شما به روش های کارآمد  برای تبلیغات دسترسی دارید. تبلیغات در گوگل یکی از هدفمند ترین نوع تبلیغات است که به شما کمک فراوانی خواهد کرد به عنوان مثال شما یک سایت فروشگاهی در زمینه پوشاک و لباس دارید، اگر از تبلیغات گوگل استفاده کنید می توانید کاری کنید که اگر کسی “خرید شلوار” را جستجو کرد به سایت شما هدایت شود. یکی از بهترین راه هایی است که می توانید خدمت و مزایای کسب و کار خود را شرح دهید و آن ها را به خوبی معرفی کنید. یک وب سایت باعث ایجاد اعتماد مخاطب شده و اعتبار زیادی به کسب و کار شما می دهد. مشتریان را با تبلیغات و معرفی محصولات یا خدمات خود در این شبکه های اجتماعی به سایت خود هدایت کنید و راحت تر با آن ها ارتباط بگیرید.  می توانید چندین ایمیل اختصاصی به نام دامنه سایت خود داشته باشید و بینهایت مزایای دیگر . واقعا کسب و کاری که وبسایت نداشته باشد وجود خارجی ندارد .

به قول بیل گیتس ; اگر کسب و کار شما آنلاین نیست، به زودی از صحنه کسب و کار حذف خواهید شد.

پروموشن چیست؟

پروموشن معانی گسترده ای دارد که میشود ساعتها  درباره اش مطلب نوشت و تفسیر کرد ولی ما در وبرم  معنی ساده ای از  آن را میگوییم پروموشن به زبا ساده به معنی است که مثلا ; شما طراحی محصولی را انجام داده‌اید و ویژگی‌های محصول را تعریف کرده‌اید.
و  قیمت گذاری را هم انجام داده اید.
و فرض کنیم محل‌های فروش مشخص و تعیین شده است.
حالا باید سه کار مهم انجام دهید:

1. به مردم (مشتریان بالقوه و مخاطبان محصول و برندتان) خبر بدهید که محصول شما وجود دارد؛

2. آن‌ها را ترغیب کنید که محصول شما را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرند؛

3. و در نهایت، آن‌ها را قانع کنید که محصول شما را بخرند.

در بازاریابی به این امر پروموشن میگویند.

انواع پروموشن

پروموشن در بازاریابی می‌تواند به عناوین مختلفی ظاهر شود. انواع پروموشن به طور کلی در ۵ دسته زیر قرار می‌گیرند.

۱. فروش شخصی

ارتباط یک به یک با مشتریان بالقوه را فروش شخصی می‌گویند. هر چند که یکی از گران قیمت‌ترین نوع پروموشن است اما اگر به صورت صحیح انجام شود بسیار موثر واقع خواهد شد.

۲. تبلیغات

همانطور که می‌دانیم تبلیغات نقشی بسیار اساسی در شناخته شدن برندها دارند.
تبلیغات موثر در فروش و صحیح همراه با یک پیام دقیق و هدفمند منجر به تشویق مشتریان بالقوه و مشتریان قدیمی به خرید محصولات شرکت خواهد شد.

۳. بازاریابی مستقیم

برخلاف تبلیغات که معمولا از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل و ارسال پیامک انجام می‌شود، بازاریابی مستقیم قصد دارد با افرادی که قبلاً مارک یا محصول شما را شناسایی کرده‌اند ارتباط برقرار کنند.

۴. امتیازات فروش

این نوع از پروموشن می‌تواند شامل ارائه تخفیف، وجه نقد، ارسال رایگان، اهدای جوایز و سایر امتیازاتی از این قبیل به منظور جذب مخاطبان بیشتر باشد.

۵. روابط عمومی

این نوع از پروموشن می‌تواند در ایجاد محبوبیت  نام تجاری شرکت‌ها نقش بسزایی را ایفا کند. از طریق
روابط عمومی، مسئولین بازاریابی شرکت‌ها نحوه پاسخگویی مردم به نام تجاری خود را تجزیه و تحلیل کرده و به کارایی مثبت و یا منفی آن پی می‌برند و چنانچه لازم باشد اصلاحات و تغییراتی  را در نام برند خود ایجاد می‌کنند.